Forum www.fiatsquadra.fora.pl Strona Główna www.fiatsquadra.fora.pl
fiat squadra polska
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moj Fiat 128

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fiatsquadra.fora.pl Strona Główna -> technika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 05 Lis 2008    Temat postu: Moj Fiat 128

Moj 128 przygotowywany do wyscigow gorskich i sprintow.

Rocznik 76, dwudrzwiowy sedan mk2.
Silnik zbudowany przez Piotrka Kanie - podwojne poziome 40stki, walek skopiowany z Bredy304. Nadwozie odbudowane przez kolege Tomczaka (Kania tez mial swoj udzial).
Kolektory i wydech Viga Tuning, zawieszenie Koni sport od polo (dzieki Rogac!) i podrasowane recznie sprezyny i resor.
Zasadniczo budowany wg. przepisow grupy 2 z 1976 roku ale bede musial chyba wlozyc nieregulaminowa skrzynie bo seryjna nie nadaje sie do walka 304st a mozna zmienic tylko przelozenie dyfra. Zreszta samochod jezdzi w E1 w Bergu wiec nie trzeba sie trzymac grupy 2 za wszelka cene.

Obecnie pracuje nad nim glownie Pavlus. W zimie bedzie jeszcze wiele przerobek i regulacji - odelzanie drzwi i klap, sportowy zbiornik 2 galony, chlodnica oleju, poprawione zawieszenie, strojenie silnika i tak jak pisalem pewnie krotka skrzynia 5biegowa z Jugoslawii. Z nadwoziem i zawieszeniem zaczynamy juz w ten weekend.




A tu fotki z "przygody" na banovcach Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jesion




Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:32, 05 Lis 2008    Temat postu:

Dobrze Yabol, że wybierasz sie na zlot, mamy do pogadania:)
Więc jak wszystko dobrze pójdzie do twojego żółtka dołaczy moje białe w przyszłym sezonie:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:43, 05 Lis 2008    Temat postu:

Spoko, pogadamy. Im nas wiecej tym lepiej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:18, 18 Lis 2008    Temat postu:

Ze wzgledu na nowy regulamin Bergu i po dyskusji na zlocie mam nowa koncepcje skrzyni. Czworka z krotkim dyfrem - tanio i zgodnie z regulaminami Smile
Przeliczylem i minimum obrotow na poszczegolnych biegach to 6200-6500 (a nie 4000 jak mowilem) wiec skrzynia powinna jechac po znacznym skroceniu dyfra.

Pytanie jakie przelozenie wybrac 4,8 czy 5,3?? Silnik kreci sie do 9tys, czwarty bieg ma przelozenie 1,04.

4,8 daje VMax 170 km/h
5,3 daje VMax 155 km/h
wszystko na oponach 530mm, 490-tki to odpowiednio 8% mniej.

Nie wiem jakie predkosci bede osiagal w gorach po dopieszczeniu wozu. Jezdzil ktos na podobnych przelozeniach (np. DOHC 1,6)? Wiadomo ze trasy sa rozne ale szukam zlotego srodka;) Jakies porownawcze setupy i wrazenia z jazdy bylyby bardzo pomocne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mruk




Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z wiochy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:59, 19 Lis 2008    Temat postu:

155 km/h jest wystarczajęce, dokładnie tyle osiągały MC na przekładni 5,37. Czeskie i Słowackie trasy nie pozwlają się więcej rozpędzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:31, 20 Lis 2008    Temat postu:

Dzisiaj wlasnie z Pawlem gadalismy i u nas wygralo 4,8 Smile Teraz mam 4,07 wiec zmiana na 4,8 to bedzie niebo a ziemia. Na 490tkach 4,81 bedzie mialo taka predkosc jak 5,3 na 530stkach... Poza tym 4,81 mam w homologacji (co oczywiscie nie jest takie wazne) i jest dostepne w Macedonii a 5,3 we Wloszech i to za posrednictwem Winiara, wiec wyjdzie drozej.

Musze podzwonic i popytac o dostepnosc, koncowe ceny i wtedy bede sie jeszcze zastanawial. Ostatecznie chyba przydalyby sie obie takie skrzynie, kwestia tylko ktora budowac na wiosne.

Dzieki za informacje, silny argument za 5,3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poldrive
Administrator



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 0:51, 20 Lis 2008    Temat postu:

ja jestem za 5,3 najwyżej dłużnej na odcięciu pociśniesz.
126 to nie 128 ale w kiedyś ja jeździłem na A grupowej skrzyni i startował zemną niejaki Jaroszewicz na H grupie moce zbliżone a nie dawałem rady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:56, 20 Lis 2008    Temat postu:

Tak jak mowie, zadzwonie i zobaczymy co na prawde jest dostepne i za ile na dzien dzisiejszy. Ale faktycznie 5,3 wydaje sie lepsze ze wzgledu na opony 530mm ktorych jest duzy wybor i sa tanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
poldrive
Administrator



Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:06, 20 Lis 2008    Temat postu:

Też mi sie wydaje ze lepiej przedłużać oponami niż skracać bo zostaną ci tylko 10 " hehehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mruk




Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z wiochy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:05, 20 Lis 2008    Temat postu:

Przy 5,3 masz większe pole manewru,łatwiej się wydłużyć oponami, niż ponownie skracać przekładnią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yapko




Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:25, 21 Lis 2008    Temat postu:

Zgadza sie:) ale dostalem odpowiedz ze 450 euro za 5,3 co daje 1800pln. Pan z Macedonii oferuje 4,81 za 305 + przesylka, liczmy 350E.

A najciekawsze to zlapalem kontakt do firmy z Myslenic ktora "szyje skrzynie na miare" i obgadalismy rozne opcje od dyfra do krotkich biegow. Zebatki zlecaja jakiemus fachurze w Toruniu i dowiedza sie jakie bylyby ceny. Poszukaja tez krotkich dyfrow w seryjnych skrzyniach chociaz z tego co wiem to 4,4 ktore Krzemu sprzedal kubusiowi to chyba najkrotsze seryjne...
Zadzwonie do Macedonii i bede mial 3 oferty do rozwazenia. Ale 5,3 tez mi sie podoba najbardziej...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yapko dnia Pią 1:26, 21 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.fiatsquadra.fora.pl Strona Główna -> technika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin